Pages

Monday, May 21, 2012

117

by Fatin Nadia on Sunday, May 9, 2010 at 10:45pm


di dalam rumah saya sekarang ada seorang (seekor) lagi makhluk yang menetap dalam rumah.
si nyott2 kesayangan family ku tu.
memang lah kesayangan family, tapi akulah yang merana oii.
bukannya nak cakap kat sini aku tak suka kucing or jauh lagi membenci.
tidak sama sekali.
dorang pun makhluk Allah gak.
cuma saya sebagai seorang yang kiut tak boleh nampak ada yang lagi kiut. HAHAHA
alasan tak logik -.-
no lahh.

saya tak boleh sangat kalau ANAK KUCING dekat2 dengan saya.
ditegaskan ANAK KUCING ye.
bukan mak kucing, atuk dia atau ayah dia.
ANAK KUCING. di mana saiz badannya kecil dan bulunya tegak tegak.
dia juga boleh melompat2, menari2, berlari2 dengan pantas. amat pantas.
kau takkan sempat nak mengelak kalau dia dah mengendeng-ngendeng ngan kau.


nyott2, budak ni lain sikit.
maybe kurang dapat kasih sayang, dia sangat manja.
meekin jumpa dia dan atas rasa kasihan dan simpati membawa pulang nyott2.
dia sangat manja.
pantang nampak benda bergerak sikit, terus dia aim benda tu. lari2 kat benda tu.
taw, kiut kan. i know.


cuma maaf kalau sepanjang setiap kali kehadiran saya kat rumah, nyott2 terpaksa dijaga dengan ketat sekali oleh adik-adik yang lain.
sebab dorang taw saya agak can't go dengan anak kucing.
nampak je anak kucing tu dekat2 dan lompat dekat saya, automatically mulut ni akan menjerit.

maaf nyott2. i know. awak kiut. lagi2 bila awak lari2 tu.
sampai saya pun nervous.
maaf sebab kalau aku nak tengok tv kat depan, awak terpaksa duduk dalam bakul carrier tu supaya tak berlari-lari dan menakutkan saya.
tak taw napa lah saya ni takut ngan awak.
awak tu dah la lagi kecil dari saya berjuta-juta kali.
maybe sebab awak lari lagi laju dari saya. hahaha

but really, bila saya dah pulang ke maktab ni, boleh la awak bergerak bebas semula dalam rumah.
buat kali terakhir, maaf nyott2 kalau awak terkejut time saya terjerit bila nampak awak.
awak dah tak payah la dengar ibu tiri awak ni jerit-jerit lagi ya.
tapi saya akan cuba untuk jadi ibu tiri yang baik.
meekin, si ibu kandung awak akan jaga awak dengan sebaiknya.

harap bila saya balik nanti, awak dah terus membesar. supaya saya dah tak takut kat awak.
last thing u really should know, awak memang kiut ;)
sangat!



yang ikhlas,
ibu tiri

No comments:

Post a Comment